Otwarcie wystawy
WARSZAWA W BUDOWIE 13: JAK ROBIĆ SZKOŁĘ?


  • ilustracja: Oki Oki

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na wystawę „Jak robić szkołę?", która towarzyszy 13. edycji festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE.

Tegoroczna odsłona wydarzenia – tradycyjnie skupiającego się na architekturze w wybranym jej aspekcie – poświęcona będzie trendom projektowania przestrzeni dla edukacji. Kuratorami WARSZAWY W BUDOWIE 13 są Szymon Maliborski i Paweł Brylski. Przygotowana przez nich edycja kontynuuje tradycję festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE: z jednej strony aktywnie włącza się w komentowanie bieżących spraw, a z drugiej pozostaje wydarzeniem poświęconym projektowaniu miasta. To ostatnie jest dla Muzeum istotne także w kontekście powstającej właśnie przy placu Defilad nowej siedziby MSN.

Wystawa i liczne wydarzenia towarzyszące 13. edycji WWB przybliżą rozmaite praktyki architektoniczne na tle przemian miasta i będą zaproszeniem do dyskusji o sposobach kształcenia i potrzebnych zmianach procesu edukacji. Zespół przygotowujący festiwal chce wskazać na wyzwania i prognozy dotyczące architektury oraz życia szkół oraz pomoc w opracowaniu scenariuszy działań dla instytucji i osób, a także „narzędziowników” dla nauczycielek i nauczycieli.

Tytułowe pytanie pada w momencie wzmocnionego przez pandemię kryzysu w oświacie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że problemy wywołane niedoborem miejsca, kadr, środków albo politycznymi napięciami zdarzały się wielokrotnie wcześniej i różnorako sobie z nimi radzono. Obok pytania "Jak robić szkołę?" stawiamy również pytanie dla kogo i po co ta szkoła? Jak zmieniać modele pedagogiczne, jak przekierować ją z podawania wiedzy na wspomaganie kompetencji?

Program otwarcia:
18:00 otwarcie wystawy "Jak robić szkołę?"
21:00 Young Majli: DJ-set w Palomie 

Young Majli to alias Marty Malinowskiej, DJ-ki i radiowczyni mieszkającej w Warszawie. Marta obecnie prowadzi audycje w Radiu 357, duchowym następcy legendarnej Trójki. Mimo przeprowadzki do stolicy, wciąż jest mocno związana z wrocławską sceną skupioną wokół ekipy Regime Brigade. Na jej brzmieniu swój mocny ślad odcisnął kulturowy tygiel muzyki bassowej UK i Nowego Jorku z początku lat 10., gdzie słodkie melodie r&b zderzały się z lodowatymi beatami grime'u. Znana jest ze swoich eklektycznych setów zmiksowanych na gładko.